FANDOM

Rayman to nieznanej rasy bohater Rozdroża Marzeń.

BiografiaEdytuj

Wersja OryginalnaEdytuj

Rayman 1 Edytuj

Tak naprawdę nikt nie zna wieku Raymana, kiedy się urodził i skąd pochodzi. Otrzymuje magiczną moc od wróżek, które się nim opiekowały. On sam tę moc wykorzystywał do ratowania świata. Niedługo potem rozpoczęła się akcja gry Rayman, w której miły stworek musiał pokonać złego magika Pana Mrocznego, który ukradł Wielki Proton. Rayman miał za zadanie go odnaleźć i uratować, jak też zrobił.

Rayman 2: Wielka Ucieczka Edytuj

Statek Więzienny Edytuj

Rozdroża Marzeń zostaje napadnięte przez Robo-piratów pod wodzą Brzytwobrodego, złego korsarza, który pozamykał wszystkich w klatkach na Statku Więziennym, łącznie z Raymanem i Globoksem, chcąc wysłać ich do galaktycznego cyrku. Rayman traci moc, jednak odzyskuje ją za pomocą Globoksa. Dzięki czemu uciekają ze statku, jednak bohaterowie zostają rozdzieleni – Rayman trafia do Świetlistego Lasu, a Globox zostaje uwięziony na Sklepieniu.

Ratowanie Przyjaciół Edytuj

Rayman, szukając Ly poznaje Murfy’ego i Teensieny, którzy dostarczają mu wiele wiadomości. Ma również okazję zapoznać się z dziećmi Globoksa. Rayman w końcu spotyka Ly, która jest więziona i straciła moc. Po uratowaniu, ta opowiedziała mu legendę o uśpionym bogu Polokusie, który zasnął na wieki. Jednak można go przebudzić, znajdując jego 4 magiczne maski. Rayman rusza na poszukiwania. W Moczarach Przebudzenia pomaga mu wąż Ssssssam, którego uratował. Brzytwobrody dowiaduje się o uciecze Raymana i wysyła za nim hordę robopiratów.

Maska wody Edytuj

Rayman stacza walkę z Axelem, Strażnikiem Świątyni Lodu i Wody i oddaje Polokusowi pierwszą maskę. Później pomaga Clarkowi odzyskać siły za pomocą eliksiru z Jaskini Złych Snów (gdzie dokonuje wyboru między wielkim skarbem a lekarstwem dla przyjaciela) i Carmen, ratując ją przed zamienieniem ją na silnikowy smar.

Maska ziemi i ognia Edytuj

Dzięki Umberowi, Strażnikowi Świątyni Kamienia i Ognia, który jako jedyny pomaga mu dotrzeć do 2 maski, potem ją zabiera, a po przebyciu Jaskini Echa, Szczytu Świata i Świątyni Skał i Lawy pokonuje Foutch i zabiera trzecią maskę.

Maska powietrza Edytuj

Później stacza walkę z opętanym umysłem Clarka, w Żelazowych Górach za pomocą skradzionego statku robopiratów pomaga Ugglette uratować jej dzieci, zamknięte w kopalniach i zmuszone do pracy. Rayman nie wie co robić, bez 4 maski, jednak okazało się, że jedno z dzieci posiada 4 maskę. Rayman zbudza lunatykującego Polokusa, który na lądzie zniszczył wszystkich Robopiratów.

Ostateczna bitwa Edytuj

Rayman sam stacza walkę z Brzytwobrodym, zamkniętym w robocie nazywanym Grolgoth. Rayman z pomocą Latającej Muszli zepchnął robota do lawy, ale Brzytwobrody wyfrunął stateczkiem i ustawił robota na zapalnik. Robot wybuchnął. Na Rozdrożach Marzeń wszyscy opłakiwali śmierć Raymana, widząc, że został po nim tylko but. Jednak po chwili pojawił się Rayman, a jego but przytwierdził mu się do ciała. Mieszkańcy Rozdroża świętowali powrót bohatera.

Rayman 3: Hoodlum Havoc Edytuj

Zagrożenie od strony Mroklumów Edytuj

Gdy Rayman i Globox śpią, Czerwony Lum Andre zmienia się w Czarnego Luma. Zmienia pozostałe Lumki w Mroklumy, a następnie przywdziewa ubranie skradzione zwierzętom. Murfy próbuje obudzić Raymana, jednak nie powiodło się to. Próby tej podejmuje się też Globox, z tym, że odrywa mu ręce – jego jedyną broń. Murfy chwyta Raymana za włosy i ucieka z kanionu. W Radzie Rusałek stacza walkę z Andrem, który poprzysiąga mu zemstę. Później poznaje też moc zielonej puszki.

Podróż do Otta Psi Edytuj

W drodze do Serca Świata Andre wpada do brzucha Globoksa. Zgromadzenie Rady Rusałek powierza Raymanowi zadanie – zawieźć przyjaciela do doktora Otta w Lesie Czystych Liści. W Lesie Czystoliściu Rayman napada na kemping i obóz Mroklumów, niszcząc ich coraz więcej. Poznaje także siłę czerwonej puszki, niebieskiej i pomarańczowej.

Gdy stacza pojedynek z Master Kaagiem, dojeżdża do samego Otta, który próbował wyleczyć Globoksa grą na gitarze na jego rękach. Jednak ta terapia nie odniosła skutku, dlatego proponuje mu konsultację z doktorem Romeem w Krainie Żywych Trupów. Rayman ucieka z Lasu za pomocą pasm, jednak gdy spada, Małak ratownik nie reaguje w porę i Rayman spada do Bagien Mroku.

Bagna Mroku Edytuj

Tam poznaje Begoniaxę, która uznała Raymana za zboczeńca i podglądacza (za upadek podczas jej urzędowania w toalecie). Stacza z nią pojedynek i wygrywa. Poznaje także moc żółtej puszki, później także dwa razy zmierza się z łowcą Razoffem. Za pomocą magicznego zwierciadła w końcu dostaje się do Krainy Żywych Umarlaków. W Krainie Rayman wiele razy staczał walki z Mroklumami, co można zobaczyć np. podczas scysji w Świetlistej Wieży. Ratuje wiele Małaków i stacza pojedynek z Celohe – wielkim morskim robotem-Mroklumem.

Podróż do Romeo Patty'ego Edytuj

Gdy pokonuje robota, rusza do budynku Romea (który próbował wyleczyć Globoksa grą na bębnie na jego brzuchu), jednak i ten nie zdołał wyleczyć żaby.

Postanawia się skonsultować z doktorem Anną Lyse na Pustyni Knaarenów. Tam, na pustyni wiele razy przechytrzał i upokarzał Knaarenów, uderzając w gong.

Walka z Refluksem Edytuj

Rayman trafił w ślepy zaułek i zostaje wyzwany przez wielkiego Refluksa na pojedynek. Tam widzi uwięzionego Globoksa, który mu kibicuje i króla Gumsiego, który wątpi w umiejętności Raymana. Rayman jednak z niemałym trudem pokonuje Refluksa, co sprawia, że Knaareni zaczęli go czcić. Gumsi z kolei wręczył mu cząstkę mocy od samego Leptysa, boga Knaarenów, która może zmieniać Mroklumy w Lumki.

Podróź do Anny Lyse Edytuj

W końcu dostaje się do Anny Lyse, który i teraz nie wyleczył Globoksa, ale za to pomogła terapia grupowa wszystkich lekarzy. Andre wreszcie wychodzi z Globoksa i układa pakt z Refluksem, który obiecuje mu głowę Raymana na srebrnej tacy.

Do Wieży Leptysa Edytuj

Rayman przebywa jeszcze Najdłuższy Skrót i Szczyt za Chmurami, aż dociera do Kwatery Mroklumów, gdzie zniszczył wielką ilość Mroklumów, w tym wielką przerażającą maszynę treningową Sabrikę. Wiele Mroklumów ginie, ale Rayman uchodzi z życiem.

Ponowna i ostatnia walka z Refluksem Edytuj

Bohaterowi udaje się uciec z całej kwatery, która eksploduje. W tym samym momencie Reflux otrzymuje całą moc Leptysa. W końcu, w Wieży LeptysaRayman zmierza się ostatecznie z Mroklumami, później za pomocą Globoksa, który znalazł Ścigacz Mroklumów zabija kolejnych atakujących. Wreszcie dostaje się na sam szczyt wieży, gdzie aż cztery razy zmierza się z Refluksem, który cały czas się transformował. Raymanowi udało się go pokonać, następnie sam zmienia Andrego w Czerwonego Luma. Wtedy wszystkie Mroklumy zmieniają się w Lumki. Jednak na życzenie Globoksa, o północy ręce Raymana wędrują by nastraszyć Czerwonego Lumka, w wyniku czego Andre się odradza.

Rayman: Hoodlum's Revange Edytuj

Powrót Andrego i Refluksa Edytuj

Po odrodzeniu, Andre uprowadza Globoksa i opanowuje jego umysł tylko po to, by Rayman nieświadomy zagrożenia przetransportował go do Serca Świata. Rayman w tym czasie dowiaduje się o tym, że Andre sklonował też Refluksa, zniszczył fabrykę soku ze śliwek i odnalazł Globoksa na Bagnach Mroku. Następnie niszczy Begoniaxę i potwora z lawy i dopiero wtedy wychodzi na jaw intryga Andre. Rayman podejmuje walkę powstrzymania Refluksa i Andre, co mu się udaje. Andre zmarł, a Reflux zginął.

Rayman Szalone Kórliki i inne gry Edytuj

Uprowadzenie przez Kórliki Edytuj

Gdy Rayman i dzieci Globoksa odpoczywali na łące, zostali porwani przez Kórliki. Zamknięty w celach na stadionie, Rayman cały czas musiał wykonywać jakieś zadanie, przez które uwalniał jedno dziecko Globoksa i odzyskiwał cześć Kórlików. Po ucieczce przypomina sobie o dzieciach Globoksa i postanawia je uwolnić – jednakże nie wie, jak znaleźć Kórliki. Tak więc postanawia wskoczyć do dołu wykopanego przez nich, w wyniku, czego utknął w dziurze.

Podczas walki z Kórlikami Rayman ratuje Ziemię przed Kórlikami, zapobiega opanowaniu stacji telewizyjnych przez Kórlików. Ostatecznie, Kórliki postanawiają wrócić na rodzinną planetę, ale osiedlają się na Księżycu.

Rayman Origins Edytuj

Przepudzenie Edytuj

Betilla przebudza Raymana do życia. Aby to zrobić, wypowiada specjalne zaklęcia i używa wiele swojej magii.

Powrót Wrogów Edytuj

Rayman, Globox, Stary Mistrz i dwójka Małaków relaksują się na drzewie. Nasz antagonista poirytowany zachowaniem przyjaciół, stworzył Darktuny i wysłała je na Rozdroże. Rayman i jego przyjaciele postanawiają uratować Rozdroża Marzeń od Darktunów, a także uratować Starego Mistrza, bo jak sądzi Murfy kompletnie go wykoleiło! a żeby go naprostować, Rayman musi zebrać dużo Elektrunów.

Rayman Legends Edytuj

Tutaj Rayman razem z przyjaciółmi, walczy ze smokami, Livingstonami, ropuchami, minotaurami i innymi potworami. Poznaje tajemnice każdego legendarnego obrazu.

Wersja Mikiego800 Edytuj

Rayman po szesciu latach musi znowu walczyć z Brzytwobrodym , Grolemami,Gangsterami i ze Sbirem ninja.

Wersja Kamila TrzochaEdytuj

Rayman to postać, którą stworzyła Betilla. Rayman powstał z nitek energii i cząsteczek światła. Rayman walczył z Magnetic Raymanem i ledwo uszedł życiem. Ostatecznie Magnetic Rayman opuścił Świat Raymana ale Rayman musiał mu oddać wiele cennych rzeczy.

Wersja B.i.o HeroEdytuj

Rayman został wyznaczony przez Zeromana- Czempiona bogów, na swojego pomocnika.Razem z nim musi krzątać się po wymiarach w poszukiwaniu Sekindów, czyli przedmiotów mających siłę tworzyć i niszczyć wymiary...

Wersja RayLightaEdytuj

Era: Rayman:Wojna z MutantamiEdytuj

Atak BrzytwobrodegoEdytuj

Wersja Lukaszoka33332Edytuj

Rayman: Powrót:Edytuj

Po kilku latach spokoju Rayman znowu musi rozprawić się ze złem - tym razem z połączonymi siłami Andre i Brzytwobrodego. Walka wcale nie będzie taka prosta.

Rayman Dobro i zło:Edytuj

Po pokonaniu robotów i mroklumów Rayman musi pokonać jego okrutnego klona - Evilmana .

Wersja D.S11Edytuj

Wersja ZXYV 'a Edytuj

Jego dawny wróg : Andre wskrzesił Mr. Darka jego wroga. Teraz musi ich pokonać (i pokazać kto rządzi w krainie wiecznej śmierci Draculi)

Wersja H888Edytuj

Wersja Horda1234 Edytuj

Rayman musi się zmierzyć z bagiennymi miotaczami, by zwrócić Rozdrożom piękno.

Wersja ManiacComics3445 Edytuj

Przeszłość Edytuj

Rayman został stworzony przez Betille, jako nowy mieszkaniec.Podczas wyprawy poznał Globoxa.Nieznany kto przeszłości był wrogiem Raymana.Domyślamy się że może do Mr. Dark.

Rayman 1 Edytuj

W Raymana 1 odpoczywa na hamaku, gdy słyszy wielki wybóch.Później dzięki łodzi dostaje się do rozdroży i znajduje się w doli.Magik opowiedział że to Mr. Dark ukradł wielki Protoon i zamknął w klatkac Electroony a dotego stowrzył strażników krain, którzy nie mieszkańcom przejść do innej krainy.Rayman musiał znaleść Electroony oraz pokonać strażników.Po pokonaniu wszytkich strażników oraz uwolnieniu wszytkich electroonów, zmierzył się z Mr. Darkiem który próbował odeprzeć ataki.Ostatecznie Mr. Dark zmnieniał się kule i hybryde innych strażników, lecz został pokonany i potem pojawił się wielki wybóch a Mr. Dark zamienił się w ducha.Rayman przeżył, a wielki Protoon został dostarczony do świątyni, tan gdzie jego miejsce.

Rayman 2: Wielka Ucieczka Edytuj

Rayman wraz Globoxem (nie obecny w Raymanie 1) spali kiedy do pojawili się Robo-piraci i zniszczyli Serce Świata a Rayman stracił moce i został areszotowany a przyjaciel - Globox uciek a Ly dała mu srebrego Lumka i mówiła że ma się oddać w wręce Piratów.

Potem Rayman będać słaby i smutny że nadzieja stracona, Globox daje srebrne lumy a Rayman ucieka z statku wraz Globoxem którzy się rozdzielają.

Rayman spada i spotyka mądrego ale też żartownisia o imini Murfy.Mówi że wylądowaliśmy w lesieczystoliśc, potem poprawia że to obok a prawidłowa nazwa lasu to Świetliste Lasy.Potem Rayman znajduje klatke i niszczy.Okazuje się że to Małaki, którzy kłócą się kto jest królem.Potem jeden z nich otwiera portal do Świata Portali i Miejsc.Potem Rayman podczas wyprawy uwolnił Sssssama i nawiózł go na drugą część bagien.

Potem zauważył Ly w energetycznym więzieniu, więc powstanowił uwolnić ją i zniszczyć generator.Po uwolnieniu Ly powiada o 4 Maskach i o twórcy Rozdroży Polokusowi i daje Raymanawi moc chwytania.

W zatoce Wieloryba, uwalniam Carmen - wielorybice która zaprowaca do Świątyni Wody i Lodu.W Sankułarium, spotyka Axela.Strażnik pyta "czego ty tu chcesz?!", a Rayman przestawia się jednak strażnik mówi że nie przyponina imienia "Rayman" i atakuje go, lecz Rayman uderza w lodowy słup i zabija Strażnika.

Podczas wyprawy zobaczył Clarka który ma, źle z sercem więc Rayman przynieś mu eliksir z Jaskin Złych Snów.Po dodarciu do Jaskiń, Rayman mósi pokonać Caterpilary i otworzyć przejście, które otwiera się w tedy gdy są włożone kule.Potem spotyka Jano i walczy znim.Po walce Rayman musi wybrać czy chce złoto czy eliksir.Ostatecznie wybiera eliksir dla Przyjaciela.

Podczas podróży, Rayman szedł do Świątyni Kamienia i Ognia, był Slepieniu

Reszte później.

WyglądEdytuj

Wersja OryginalnaEdytuj

Wersja Mikiego800Edytuj

Rayman się bardzo zmienił ma wyższe ciało więcej włosów oraz więcej mocy.Tak czy siak Rayman się bardzo zmienił.

Wersja B.i.o HeroEdytuj

Wygląda jak w Raymanie 3.

Wersja Kamila TrzochaEdytuj

Wersja RayLightaEdytuj

Wersja Lukaszoka33332Edytuj

Rayman wygląda tak samo jak w Rayman 3.

Wersja D.S11Edytuj

Wersja Horda1234 Edytuj

Na początku Rayman wygląda jak w Rayman Szalone Kórliki ( ma też czarną bluzę z napisem ,, Ubisoft . Potem można zmieniać jego wygląd ( np. jak w Rayman Legends ).

Wersja 195.136.40.2 (użytkownika wiki)Edytuj

W Rayman:crossover adventure umię atakować kopniakiem i się wspinać po scianach.

Wersja XxNaightxXEdytuj

Po transformacji Rayman zyskuje nowe moce, i ( Ku jego radości) nowy strój.
Rayman po transformacji

Rayman po transformacji

UmiejętnościEdytuj

  • chwytanie się szkarłatnych lumsów
  • ładowanie pięsci z raymana 3 i raymana 2
  • wytwarzanie kul energii
  • helikopter
  • obsługa wymianomatów